مالکان پژو ۲۰۰۸ فریب برخی آپشن فروشان را نخورند

با توجه به افزایش حضور پژو ۲۰۰۸ در جاده ها و خیابان های کشور، برخی فروشندگان آپشن های متفرقه سعی دارند تا امکانات غیر رسمی را برای این کراس اوور فرانسوی به اسم فابریک به فروش برسانند.

چند وقتی است برخی افراد در فضای مجازی امکاناتی را برای پژو ۲۰۰۸معرفی می کنند که حتی کمپانی مادر هم چنین ویژگی هایی را برای خودروی خود در نظر نگرفته است. حال تعدادی از این آپشن های تقلبی که سازنده های غیر معروف و ناشناخته فرایند تولید آن ها را انجام می دهند، قابلیت این را دارند که صدمه های جدی به پژو ۲۰۰۸ بزند و به جای ایجاد امکانات بیشتر برای مالک خودرو، او را به دردسر بیاندازند.
یکی از این آپشن ها که این روزها در فضای مجازی برای پژو ۲۰۰۸ تبلیغ می شود، استارت دکمه ای فابریک است که به هیچ وجه کمپانی پژو این قابلیت را برای ۲۰۰۸ ارائه نداده است. اگر به وبسایت رسمی پژو مراجعه کنید و یا نمونه های مختلف ۲۰۰۸ را در نمایندگی های خارج کشور این خودروساز فرانسوی ببینید، به هیچ وجه استارت دکمه ای برای این خودرو قابل سفارش نیست. درست است که برخی امکانات مانند گریپ کنترل سیستم پایداری، سقف شیشه ای ثابت، رادار نقطه کور، تریم داخلی GT Line و… را برای پژو ۲۰۰۸های بازار ایران سفارش گذاری نشده است، اما هنوز طرف فرانسوی برای این کراس اوور شهری استارت دکمه ای را معرفی نکرده و برخی قطعه سازان گمنام چینی، با الگو برداری از ریموت کنترل سوییچ پژوهای مختلف، استارت دکمه ای ها را تولید کرده اند که آن را فابریک و مورد تایید کمپانی می دانند.
بهتر است مالکان پژو ۲۰۰۸ بدانند که با نصب استارت دکمه ای با هر کیفیتی بر روی خودرویشان، به طور کل سیستم امنیتی و ضد سرقت ۲۰۰۸ را از بین می برند و تنها می توانند به جای چرخاندن سوییچ، با دکمه خودروی خود را روشن کنند. با توجه به اینکه پژو ۲۰۰۸ قابلیت استارت دکمه ای ندارد و در سیستم برق این خودرو پیش فرض مربوطه تعبیه نگردیده است، احتمال قفل شدن فرمان کمکی برقی و یا تداخل در سیستم برق خودرو به مراتب بیشتر از هر خودروی دیگر می شود.
برخی فروشندگان این آپشن تقلبی به مشتریانی که آگاهی در خصوص قطع شدن سیستم ایموبلایزر با نصب استارت دکمه ای دارند، می گویند که با توجه به قطع سامانه ی امنیتی اصلی خودرو، پژو ۲۰۰۸ را با استارت دکمه ای به سطح ایمنی بالاتری ارتقا می دهند. اما این حرف کاملا غلط است و تنها افرادی سودجو می خواهند تا با این کار مشتری را راضی برای خرید از خود کنند.
نکته ی دیگر که مالکان پژو ۲۰۰۸ باید بدانند، بحث برق خودرویشان است. ۲۰۰۸ در بحث الکتریکی خودرویی به روز و با فناوری های بالا است و دستکاری در سیستم برق این خودرو اکثرا قابلیت تعمیر ندارد. لذا اگر نصب استارت دکمه ای قلابی باعث صدمه به سیستم برق پژو ۲۰۰۸ شود (که احتمال آن به مراتب بیشتر از هر خودروی دیگر است)، امکان تعمیر رسمی بخش های الکتریکی خودرو در بسیاری از مواقع وجود ندارد و باید هزینه ای چند میلیونی ( که گاهی تا ۲۵ میلیون تومان هم اعلام می شود!) را بپردازید.

تصاویر این خبر توسط خبرنگار پایگاه خبری اسب بخار از آتلیه ی پژو در خیابان شانزلیزه ی پاریس تهیه شده که دو نمونه ۲۰۰۸ با امکانات مختلف در این مرکز قرار داشته اند. کارشناسان فروش و فنی آتلیه ی پژو شانزلیزه در گفتگوی غیر رسمی با خبرنگاران گفته اند که به هیچ وجه پژو استارت دکمه ای را برای این کلاس از خودروهای خود قرار نمی دهد و با توجه به سبک طراحی های خود، برنامه ای برای ارائه ی این آپشن به صورت ارزش افزوده ندارد. این کارشناسان رسمی تاکید کرده اند که هرگونه دستکاری برقی و نصب امکانات غیر رسمی مانند استارت دکمه ای، می تواند به طور مستقیم آسیب های جدی را به کامپیوترهای خودرو بزند و از سویی باعث شود تا قدم نخست، سنجش برق و میزان ورودی و خروجی آن نیز با مشکلات جدی رو به رو شود.