پژو سیتروئن از شراکت با چانگان خارج شد

گروه خودروسازی پژوسیتروئن به سرمایه گذاری مشترک خود با شرکت خودروسازی چانگان در کشور چین با هدف تولید و فروش محصولات DS پایان می دهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، به گفته سخنگوی کمپانی خودروسازی پژوسیتروئن، این خودروساز فرانسوی تولید و فروش محصولات DS را در کشور چین ادامه خواهد داد، ولی این بار بدون کمک گرفتن از شریک چینی خود یعنی “چانگان”. باتوجه به اعلام گروه خودروسازی پژوسیتروئن، این خودروساز فرانسوی دومین شریک چینی خود را “دانگ فنگ موتور” قرار داده است و آنطور که پیداست، گویا قرار است ادامه فعالیت این کمپانی خودروسازی با شرکت دانگ فنگ موتور باشد.

گروه خودروسازی پژوسیتروئن در قالب یک بیانیه رسمی اعلام کرد: ما می خواهیم از چانگان به خاطر حمایت هایش در طول سال های گذشته تشکر کنیم و تاکید می کنیم که برند DS همچنان به حضور و عرضه خود در بازار چین ادامه خواهد داد. برند DS با یک رویکرد استراتژیک جدید به توسعه تجارت ما در بزرگ ترین و استراتژیک ترین بازار خودروی جهان کمک خواهد کرد و گروه خودروسازی پژوسیتروئن نیز کاملا متعهد به بازار چین خواهد بود.

در همین حال یکی از منابع چینی گزارش داد که شرکت خودروسازی چانگان به دنبال فروش نیمی از سرمایه گذاری خود است که طبق محاسبات شش ماهه دارایی و سهام بورسی، ارزش آن به چیزی حدود ۷۰۰ میلیون دلار خواهد رسید که از تاریخ ۲۲ نوامبر برای فروش فعال خواهد شد.

فروش کمپانی خودروسازی پژوسیتروئن در چین مربوط به سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۷۰۰ هزار دستگاه گزارش شده است، این درحالیست که با یک کاهش چشمگیر فروش در بازار چین، تنها شاهد فروش ۹۴ هزار دستگاه خودروی مختلف از این خودروساز فرانسوی در کشور چین طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری میلادی هستیم. فروش پژوسیتروئن زمانی تکان دهنده خواهد شد که بدانیم برند DS در بزرگ ترین بازار خودروی جهان تنها موفق به فروش ۳۱۱ دستگاه طی ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی شده است.

سرمایه گذاری پژوسیتروئن و چانگان در سال ۲۰۱۷ میلادی برای تولید سالیانه ۲۰۰ هزار خودرو در کشور چین صورت گرفت و مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو صرف آن شد، اما در سال های اخیر تنها از یک دهم ظرفیت خود برای تولید اتومبیل استفاده کرده است تا در نهایت شاهد خروج پژوسیتروئن از سرمایه گذاری مشترک با چانگان باشیم.